پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:15 - 1400/10/27

به جای ناهار این ترکیبات را مصرف کنید / به تدریج وعده ناهار را حذف کنید + دلیل علمی

کارگر آنلاین | از نظر علمی خوردن غذای کامل در صبح باعث می‌شود تا احساس گرسنگی در ظهر به حداقل برسد و فرد نیاز چندانی به خوردن ناهار پیدا نکرده یا به خوردن غذای سبک اکتفا کند در نتیجه دچار کسالت و رخوت نشده و احتیاجی به خواب پیدا نمی‌کند و می‌تواند یکسره تا عصر کار کند و لذا اول شب با اشتهای کامل شام می‌خورد و تا موقع خواب نیز غذای او هضم شده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، در حالی که افراد غالباً برعکس عمل می‌کنند و صبحانه مختصری خورده و یا نمی‌خورند در نتیجه هنگام ظهر کاملاً گرسنه شده، ناچار غذای مفصلی می‌خورند آنچنان که احساس سنگینی و خواب آلودگی کرده، تا عصر می‌خوابند و چون اول شب میلی به غذا ندارند، شام را دیرتر خورده و با شکم پر می‌خوابند و چون تا صبح فاصله کمتری در پیش است، اول روز اشتهایی به صبحانه ندارند و به این ترتیب یک عادت غذایی اشتباه برخلاف تعالیم طب اسلامی سنتی و پژوهش‌های جدید شکل می‌گیرد که ثمره آن بیماری‌های مختلف است.

به دلیل تابش خورشید، گرم‌ترین ساعت روز، ظهر است. درجه حرارت در ساعات ظهر به بالاترین میزان ممکن می‌رسد. خون برای اینکه به خنک کردن بدن کمک کند، به سطح بدن می‌آید و رگ‌های سطحی برای جذب خون بیشتر، بازتر می‌شوند. به همین دلیل خون کمتری به دستگاه گوارش می‌رسد و نباید ظهر‌ها غذای مفصل یا سنگین میل کنید. بهترین انتخاب‌ها برای غذای ظهر، ساده‌ترین‌هایشان هستند.

علت سبک شماری وعده نهار از منظر علمی

  • کسی که در وعده ناهار غذای سنگین میل کند، شب تا دیر وقت قادر به صرف شام نیست و صرف دیرهنگام شام منجر به بی‌خوابی شبانه می‌شود. دیرخوابی منجر به خستگی صبحگاهی و صرف دیرهنگام شام منجر به بی اشتهایی به صبحانه می‌شود. همه این مشکلات از مصرف غذای سنگین در وعده ناهار شروع می‌شود.
  • وعده ناهارغذاهای جایگزین وعده ناهار

بنابراین چون در طول روز خورشید مواد را از عمق بدن به سطح می‌آورد و هضم در طول روز ضعیف است و باعث توقف بیش از حد غذا در لوله گوارشی و افزایش شانس فساد آن که مادر همه بیماری‌هاست می‌شود. بهتر است که وعده غذا فقط صبح و شام باشد و موادغذایی سبک جایگزین این وعده روزانه شوند؛ که از جمله این مواد غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • در وعده نهار می‌توانید به جای وعده‌های غذایی سنگین، مقداری فرنی بدون مخلفاتی مثل شیره یا شکر میل کنید.
  • خوردن شیرینی ساده و بدون قند با چای یا آب میوه‌های طبیعی، هم در وعده ناهار کفایت می‌کند.
  • کاهو با سکنجبین در گرما هم حالتان را جا می‌آورد، هم انرژی لازم برای ادامه فعالیت‌های روزانه را فراهم می‌کند.
  • مصرف نان سبوس دار و خورشت‌های بدون سیب زمینی نیز گزینه مناسبی می‌باشد.
  • خوردن کباب پرندگان سفید گوشت و یا مصرف تخم مرغ هم برای وعده نهار مناسب می‎باشد.
  • حتی می‌توان وعده ناهار را به خوردن مواد غذایی آبپز نظیر حبوبات و سبزیجات پخته شده اختصاص دهید.
  • ماست و نعناع یا سالاد و سبزی را هم می‌توان در وعده ناهار گنجاند.
  • مصرف سوپ‎ها و آش‌های ساده و کم حبوبات هم پیشنهاد خوبی برای وعده نهار است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین